Äntligen!

Ja äntligen kan man säga på många sätt. Äntligen framme i Turkland, äntligen blev jag uppkopplad på internet, äntligen hittade jag ett eluttag i mitt rum som fungerade.
Vilken resa säger jag bara. Bum Bum som trodde att jag skulle bli helt uttråkad i Istanbul hade så fel.
Efter att ha hittat rätt på en gång så målade jag naglarna och slog sedan på en film - Kung Fu Panda.
Tråkigt bara att jag satt och skratta för mig själv. Innan filmen ens var slut så var det bara att hoppa på bussen och bege sig till planet som lyfte enligt tidschemat. Sådan smidig resa. Hade lite ont i halsen bara för att jag inte pratade med nån på så många timmar - och kan ni tänka er hur jobbigt det är för mig. Pratade lite med en svensk/turkisk familj från Arlanda till Istanbul, men annars ingen (om det inte var i telefonen).

Iallafall, efter att ha landat i Antalya så fick ju jag som så många andra, hoppa på V.I.P bussen för att hämta vårt bagage, som redan hade anlänt. Snabbt, smidigt och inga köer - just the way I like it!
Sen kom jag ut, och där stod han, min egna lilla terrorist...ha ha ha ha! Det var super skoj att träffa alla igen, och kände ingen jobbig nervositet. Emru, Seybet, Asker och Musti - alla var på plats för att plocka upp mig =)

Sen begav vi oss mot Alanya, den resan var nog längst av alla för jag var så otroligt trött. Låg och sov på Mustis axel, medans de andra tre satt i bilen och rökte cigg som de aldrig gjort något annat. Usch och fy.
Ja, nu är det dag två och jag har inte ens tagit ett bloss. Känner mig faktiskt inte ens sugen, men kanske för att jag inte hunnit bli sur än, nu är man ju bara glad hela tiden.

Tillbaka till resan - efter att äntligen ha kommit fram till Cesar så hade Sezgin beställt kebab åt mig så det var bara att trycka i sig den, ta en VARM dusch och sätta på sig ett antal klädesplagg. Jag tror inte att någon förstår hur kallt jag har det i mitt rum faktiskt. Jag sover med lång tröja, lång byxor och strumpor. Har tre tjocka duntäcken, och det är precis så varmt då att man får en normal kroppstemperatur. Pallar inte att bry mig!

Igår vaknade vi runt kl 10, sen halv sov vi fram till kl 13, då jag fick rycka upp honom för att gå och äta.
Det blev rest. Sultan och för min del blev det lins soppa, två stekta ägg och bröd. Och Musti tog en enkel omelett.
Mr. Officer kom förbi också och vi gick till en leksaks butik och köpte pingisbollar.
Mätta och belåtna gick vi tillbaka till hotellet och spela pingis. Det blev ett par omgångar och det blev nog lika mellan oss..ha ha ha - eller kanske inte. Återigen blev det en eftermiddags tupplur och sen begav jag, Musti och Mr. Officer oss iväg på en kvälls promenad till Alanyum - det stora köpcentrumet.
Det blev varsitt par tofflor för alla. Jag ett par rosa fluffiga med hundar på. Musti ett par Fehnerbache. Och Seybet ett par vanliga svarta gubbtofflor. Sen blev det en liten sväng förbi Kipa också för att handla toa papper. Måste ha någonting i jämförelse med Lambi.

Efter det gick jag och Musti tillbaka till Sultan för en middag. Beyti kebab för mig och Adana kebab för honom. OTROLIGT gott! Sen blev det spelet Okey (eller hur det stavas) fram till midnatt. Väldigt roligt spel, men hur orkar dom spela detta dag in och dag ut hela vintern?!? Det är nästan precis som Gin Rummy Bum Bum fast med klossar stället för kort. Skulle kalla det en blandning av Gin Rummt och Alfapet typ. Så nu på morgonen har jag duschat, gjort mig i ordning och skrivit ett blogg inlägg medans latmasken bara ligger och sover, så nu ska jag gå och hoppa på honom och sen ska vi till centrum och handla lite gott inför imorgon. Så här får ni ett par bilder också =)



Julklapps utdelning på morgonen, tillsammans med Annas pepparkakor, så myyyysigt!



Mr. Officers otroligt fina julklapp från mig och Bum Bum som hon han fixa så fint medans jag var lite lätt stressad.
Han blev jätte glad iallafall.

Nej, nu ska jag väcka honom, måste få i mig mat. Sen blir det stan och till sist så ska jag göra 4 st Statoil kurser idag via internet. Får se om jag lyckas bli uppkopplad igen.

Puss å Kram på er.... J-Lo I miss you yaaaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0