Vilket århundrande lever jag i?

Vart är jag? När är jag? Hur lever jag?

Seriöst människor. Vilket land och århundrande lever jag i? Just nu, efter att ha varit på polis stationen igen känns det som om jag lever i ett Afrika på 1600-talet! Det verkar inte som om regeringen eller dess skydds män (polisen) har någon aning om vad de gör! Allt skall göras så krångligt!

Först på polis station för att hämta ett papper, sen till en annan "betalnings station" för att betala för passet, åter igen till polis station för att lämna kvitto, så att man får lämna in ansökan. Efter inlämning av ansökan trodde jag att vi var klara, men då skulle vi in i ett annat rum där han skulle lämna finger avtryck på alla fingrar (alla fingrar separat + alla fingrar tillsammans) och hela händerna *suck*. Ska det vara så svårt att resa utomlands för dessa stackars bergsfolk?

Hälften av dem bor ju ändå ett stenkast iväg från våran "förort", vad spelar det för roll med en till? Som bara ska på semester dessutom.

Varje gång jag och Bum Bum reser hem härifrån så är ju vi de ända svenskarna ombord på planet. Resten är ju besökare till invånare i Sverige! Håller de också på så här, eller måste vi gå igenom detta för att "bevisa" något!
Ja ja, nu lägger jag av med mina klagomål, men får jag inget visum till honom då kommer jag bli skogstokig och säkert göra något jätte dumt!

Bum Bum är iallafall i Konaklu med Fuat. Vet ej vad de skulle göra, men en romantisk get away är väl aldrig fel.
Själv sticker vi imorgon eller på Torsdag *mys*, bara han och jag och inga jobbiga svansar (Fishman)!


Ha det gött alla våra bloggläsare, och lite mer kommentarer tack!
Vi vill också veta vad NI har för er!

Puss Puss

Kommentarer
Postat av: Mia

Vi har äntligen fått sol i Sverige så vi tjejer har varit i kaanan för årets först (iskalla) dopp! Imorgon blir det flytt för Jessies del, så vi ska måla om hela lägenheten hos henne. puss på er.

2009-06-24 @ 19:01:13
URL: http://miahelen.blogg.se/
Postat av: Nicole

Händer inte så mycket vart i kanan med tjejerna,jobbat och så.... imorn sista dagen på jobbet sen semester =)

ses snart!

puss

2009-06-25 @ 23:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0