Visum...

Nu har jag fan varit och flängd runt hela j*vla Alanya känns det som. In på det ena kontoret och in på det andra.
Vi har fixat pass papper hos polisen, Nüfus (utdrag ur familjebok), papper på att han har gjort armén (där fick jag dock inte gå in, då en militär stod med k-pist och sa "No, No!"), rese försäkring (värt 35'000 Euro, som bara kostade 67 TRY), arbetsförsäkring, arbetsintyg, kvitto från banken då vi betalat in ansökningsavgiften till ambassaden och varit på internet café för att kopiera allt detta. Jag har med andra ord varit busy, busy, busy! Om han inte får visum vet jag inte vad jag gör, för allt detta orkar jag inte med igen. Jag har inge ord för vad man måste gå igenom i detta land.
På min gata hemma i staaaan, behöver man bara gå in på en rese byrå och boka en resa. Herregud han ska på semester inte flytta! Ja ja, imorgon ska vi lämna in pass papperna bara sen så är vi klara för Ankara.

Alla får hålla tummarna, bara för att ni älskar mig! =)

Ja ja, Bum Bum har också varit på äventyr idag. Hon har varit i Mahmutlar hos Stefan (free food), sen till Oba på Soysal bar och tog en drink, och sen åter till Cesar igen. Så hon har också flygt och farit.

Vill bara påpeka att min soffa numera står i min lägenhet hemma i Bromma. Tack Mamma!
Vet dock inte när jag flyttar in...ja ja, den dagen kommer väl!

Nu ska jag sitta här och fortsätta vänta på polis-man då han ska hjälpa oss med passet imorgon, så att det går lite fortare!

Over and out! Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0