Höstmys!!!

Godkväll / Godnatt / Godmorgon, mina kära vänner.

Idag har varit en spännande dag. Ni vet den här låten av Just D "Tre gringos"?!?

"Det var en helt vanlig dag, ungefär som den här...
...vi hade hamnat nånstans där vi kände oss lost, fast det fanns både konsum, mc donalds och post!
De fanns lustiga människor i lustiga kläder, och nästan som om det var varmare väder.
Som främlingar var vi i främmande land, skeppsbrutna vilse på främmande strand.
Alla stirrade på oss...!"


Ja ni är med, på hur texten går eller hur? (Det roligaste var nu att jag var tvungen att sitta och sjunga igenom hela sången för mig själv, för att förhoppnings vis få den i rätt ordning).

Låten var iallafall skriven för mig, som en dag som denna. Mötte upp min gode vän och kollega från jobbet. Ismail-abi, med familj. Dessa träffade jag i Husby och dit begav jag mig på den läskiga blå linjen. (Jag står fortfarande fast att all skit i Stockholm händer där, TITTA PÅ BECK. En vacker dag kommer Gunvald hitta mig i en papperskorg på perrongen i Hallonbergen eller dylikt), åter till berättelsen!!!

Vi hade ett uppdrag att utföra. Turk shoppa. Jupp, idag har jag för första gången i mitt liv turk shoppat i Sverige!
Det blev både Husby och Tensta. Hade faktiskt inte en aning om vad jag gav mig in på. Var lite nervös i början, men förstår inte för vad. Jätte mysiga små förorter med massa roligt att titta på. Rekomenderas verkligen
(OBS!!! Ta med en privat guide, om detta inte är möjligt så behövs kompass och lexikon)!
Ismail hade nog roligare än jag idag, då han tala om (inte fråga, utan tala om) vad jag skulle lägga i min rosa shopping dramaten. Listan vi införskaffade idag:

* 5 kilo basmati ris

* 1,5 kilo lammbog

* 2 pkt turkisk ravioli

* 1 burk turkisk tomat puré

* 6 pkt turkisk soppa

* 1 pkt (23 ark) med deg för att tillaga Sigara Böregi

* 1 pkt utländska oliver (?)

* ett set med en turkisk te kanna (detta var en present från Ismail med familj till Musti)

* sen en massa annat skit som inte var till Musse, utan till middag idag.

 

De hade även ett litet frukt torg utanför och där passade jag på att hålla den Engelska traditionen "Halloween" igång, och köpte mig tre stycken pumpor. En stor (som jag tappade i golvet ikväll så den sprack) och två små dekorations pumpor. 





Så här blev resultatet av min höst dekoration på soff bordet, men ni får tänka på att ljusen innan var oranga och tända. Inte upp brunna =)


Jessica och Jessie har för övrigt varit över på middag. Fläskfilé gryta med mitt nya underbart goda ris också.
Nicole jobba, Mia "Vabba" och Emelie våga jag inte bjuda då hon har svininfluensan (?!).
Men trevligt och gott var det.
Nu är fan klockan över halv två, och det är dags för mig att vila ögonen. Fick precis as we speak Deja vú nu, så hjärnan är trött!!!


God natt alla mina vänner och tack för att ni gör min vardag magisk, det gäller för alla som jag träffat OCH inte träffat idag! Ni är coola!!!



God natt, från en glad/trött Fatti


Kommentarer
Postat av: Nicole

Tråkigt att jag jobba igår hade gärna velat komma!

tack för att du finns i mitt liv med gumman!!!!!

Love you darling!

puss puss

2009-10-25 @ 11:36:52
Postat av: Natalie

Jag då? =(

2009-10-25 @ 21:11:50
URL: http://nataliieeriksson.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag skulle behöva åka på studiebesök till den riktiga förorten någon gång med! Lät som att du hade en riktigt spännande dag. Tänkte bara meddela att jag känner mig frisk från "svinis" nu med.



Kram

2009-10-25 @ 21:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0